Monday, June 21, 2010

gugu gaga Nora si waitress

hey2 kak diary,

dengan rasminya cukupla sebulan saye m'jdi pelayan Noor's Cafe,milik kakak sepupu sye..alhamdulillah..:)

macam2 la ragam m'jdi waitress tidak kira pelayan tu ataupun yg dtg mkn,kelaparan,smpi marah2,mknn lmbt smpi..dushhh3!!!x reti2 nk sabar..(t'emo plop)..:p

da nma restoren kn,customer yg dtg pon,dri mcm2 kaum,bangsa,dan agama.kecuali India kots..sabah ni mcm xde je india,eh7,lupe ader p.cik kedai runcit pakistan tu.p.cik ni suke order n.ayam kami.

"ayam bhgn dada,sambal kac lebeh,sup bgi 2 mangkuk,minum air sejuk kurang manis.ahahhaa...."...(rekaan semata2).

tidak di lupekn juga kapel2 yg dtg nk mkn+date skali...amik order drg ni(i mean the couple),mcm2 ragam..

situasi 1:

si boy: makan apa u?
si gal: ermm nasi ayam,minum,milo ping
si boy: kac sa nasi ayam jugakla
si gal: ey,mna boleh sama
aku:=_="(boleh plak eh??haha)

situasi 2:

boy boy:ermm minum tea c special.
gurl gurl:kac sa cola(brrrrrrrrrrrrrrrrrr)
boy boy:eh,tidak payah minum tu cola,ermmm padam tu kak,kac dy soya
gurl gurl:eeee,sa tidak mau.
aku:terpinga2,ikut gelak skali,lawak je.

tu situasi untuk kapel la...x lagi utk lelaki yg gatal2,wat loyar buruk ntah pape,minta bukan2..sepak jugak kang!customer pnyer pasal..layan!

situasi 1: customer yg t'dri dgn lelaki2 yg umor 25-30 thun

aku:ermm smbil senyum..makan?minum?
customer 1: apa sedap cni kak?(sejak bila lgi aku jdi kakak kau??xpe2,sabar2)
aku:ermmm,nasi goreng lalap,nasi ayam,byk lagi la.
customer1: nasi lalap ni mcm mna?yg nasi goreng cina ni?
aku:explain dgn b'iya nya(b'diri layan drg like 5-15min)
customer: mcm sedap..ermmm bgi saya milo ping la..suda makan tdi
aku:OMG!!!siap kau,aku letak cili kat milo kau!!(hehehhe,ni aku x buat eh)..:p

customer 2: lelaki yg kaya dgn sengeh

aku:ya.makan?minum?
customer 2: mcm mna tu nasi goreng kg?
aku:ermmm dy ada ikan bilis dengan sayur2 la
customer 2: oh iyaka..bagi nasi goreng bandar separuh,kg separuh..sambil gelak2 dgn kwn dy
aku:ehe ehe ehe...blah!wah!...=_="

sedar x sedar,da lama keja..sedar x sedar,da nk bukak sem da.sedar x sedar,badan da naik gilak..opsssss...hehehehe..

pic terbaru,masa cuti,kerja kat restoran.



p/s:its not my fault,badan da naek..hehehehheheheheheh

No comments: