Friday, December 16, 2011

real part time worker

16/12/11

5.30 am: eh,belom 7.35,tidur balik

6.30 am: ish,belom lgi,tidur balik.

7.35 am: alarm bebunyik.akhirnya..malas gila aku nak bangun,mau turun dari katil pun malasssss...aaaaaaa.aku kerja harini start jam 9am, takut sikit, bedebar sikit...gosh

8.25 am-8.45 am: teksi xda,aku da cuak da,mna bleyh lmbt hari first..tidaxxx...

8.50 am: ok foreigner ni,mau berebut teksi plak dgn aku,da la lmbt,aku mau dkt setengah jam sudah bediri,senang2 mau naik dlu...(geram dalam hati).

9.00 am: ok da jumpa office robinson kat mid valley. kena suruh dtg awal sbb mau amik uniform. bayar rm20 ok,tpi deposit ja dlu,nnt drg ganti balik,byr sekali dgn gaji.*hopefully..


hari ni robinson ada event, open for members day only. so kerja kami kena jaga kat entrance, tny org yg masuk, ada member kad atau tak. kalau xda, suruh drg sign membership. urghh.



10.00am - 1.50 pm: " hai ms / sir / madam, do u have membercard? u cannot enter if u're not a member here. but u can sign up for free" bla bla bla..

walaupun aku busy kat entrance tu,sbb ada org nyanyi chrismas carol kat dlm scra live,aku pun t'hibur la sikit..haha

aku sangat haus!!!!3 jam bercakap ja. senyum non stop...tabah sungguh aku hari ni..da la aku jaga sorang kat entrance tu...

1.55 pm - 2.15 pm: rehat!!yeay~tpi pandai sungguh mr.wong(org yg handle part timer mcm kami utk harini) ambil hati aku,dy ckp cmni "i dont mind if u nak take time rehat nnt,tpi if u balik awal,we consider u take overtime la".haaaa aku dgr ja ayat tu,15 min ja aku rehat,makan pun fishball ja.x lapar pun sebnarnya,haus ja .smbyg2 trus punch kad balik!

for the first time, dapat rasa,mcm mna feeling org berebut2 mau punch kad awal2..hahahaha.

2.30 pm - 10.00 pm: " hai ms / sir / madam, do u have membercard? u cannot enter if u're not a member here. but u can sign up for free" bla bla bla. *saying this sentence zillion of times*

10.00 pm - 10.30 pm: cepatla balik!!!aku da exhausted gilak seyesly.

10.30 pm -11.00pm: siapa mau masuk,masukla,malas da mau tny satu2 urang.hahahahha...

10.50pm: cepat2 kemas,kekekeke..balik balik balik...yahuuuuu..

11.00pm: finally, jam yg aku tggu2 da smpi...da hntr semua registration form kat customer service,borak2 dgn part timer lain,pastu dpt air kotak dri mr.wong..hehe..tq mr.wong.papai all,see u olss next time,kalau kita di panggil lagi ok.:)

12.00 pm: baru smpi bilik,tukar baju,terus naik katil,x larat nak bukak mata pun..zzzzzzzzzzz

itulah story of my life utk harini.pengalaman dapat,gaji x dpt lgi..hahahhaa..so far,best jugakla keja ni,dpt kwn bru lgi,drg pun peramah,so aku pun jadi peramah jugakla..haha..

maybe next time,if drg suh kerja utk sehari saja,and time tu timing betol,aku seriously x akan tolak..kerja kat shooping mall exclusive cmtu,siapa xmau oooh!lol

No comments: