Friday, December 9, 2011

pilih yang terbaik

hari ni dpat tahu result interview untuk 2 company and one of it is company yg aku pegi, Nilai Harta Consultant Sdn Bhd. Alhamdullilah aku diterima untuk praktikal kat company tu. tpi malangnya still x boleh buat keputusan,kena tggu result untk 2 company yg lain tu,walaupun keyakinan tu xla tggi/rendah sgt.tpi still kena tggu jugak.

untuk company aku minta praktikal kat bgnn HQ dy kat kl,yg t'dekat ialah raja chulan pnya monorel.mean if aku tggl rmh kakak sedara aku kat sentul,naik lrt star,then kena tukar naik monorel plak...hoh,duit tambang je dlm rm10 sehari kot.kalau makan pun sama sehari dlm rm10 paling max..so sehari rm20 x 3 bulan(90 hari)= rm1,800.omg!!!kalau elaun rm400 conthnya sebulan,bru rm1,200..mna nk cekau lgi rm600...tu belum kira kos kalau pegi site lagi,nk pg pejabat2 kerajaan,nk amik peta,geran tanah,mna bleyh dpt free2 dah,mcm time student2.

so kesimpulan,setiap pilihan kena fikir betol2,byk faktor,bukan sbb gaji/elaun saja ok..!!

No comments: