Thursday, January 20, 2011

xnak flu,makan la spirulina


seyesly,family ak memang amalkan makan spirulina yg mcm gmbr kat atas ni, tapi aku,haha,xmao makan sbb x suka ngan bau dia,busuk,serius.

time mrsm ka pasum dlu,mak aku bekalkan,then masa abes study,bawa pulang dgn kuantiti yg b'kurang 5-6 biji..sengal pnya noq

tiba2 arini selesama+kahak rasa pahit,mak kol,then ckp,spa soh x mkn spirulina,adik aku siap da abes makan,nak minta suruh beli lagi..aigo

memang kalau aku atau kamu2 yg makan ni, insyaAllah peluang nak dpt flu tipis..hoho..i have the evidence....dalam rumah, yg kena habuk sikit,bersin x henti2,siapa??aku!time m'yapu umah,bru sapu sikit,bersin.siapa??aku!!hoho..nak kata resdung,kesan2 dy kat aku x cukop kuat lgi..adik2 aku suma selamber je,akula yg sengsara..+_+

try google benefit spirulina,then jumpa ni

"A study in 2005 found that spirulina protects against hay fever.hay fever tu ape?hay fever tu Allergic rhinitis, pollenosis or hay fever is an allergic inflammation of the nasal airways. It occurs when an allergen such as pollen or dust is inhaled by an individual with a sensitized immune system, and triggers antibody production."


see??thats why my adik2 jarang kena selesema, sbb drg t'linding dri t'kena fever tu...aigo...

1 comment:

tya roses 'myamor' said...

saya stuju dgn mamak anda..
spirulina mmg baek utk kesihatan...
mami pon paksa sy mkn tp...
btol ckp anda..bau die busuk laaa...
sampai skung xmkn2 hahaha